نکاتی برای کاهش استرس که رعایت آن ها ساده است

حتی فکر کردن به تمام استرس های زندگی و نحوه مقابله با آن می تواند واقعاً خسته کننده باشد، اما این واقعیت که شما اینجا هستید نشان می دهد که می خواهید کاری در مورد آن انجام دهید و این شروع خوبی است. وقتی نکات و راه‌های جدیدی برای کاهش استرس یاد می‌گیرید، باید مثبت بمانید و ذهنی باز داشته باشید. برای خواندن این مقاله کمی وقت بگذارید ؛ ممکن است چند نکته جدید در مورد نحوه مدیریت استرس خود کشف کنید.

کنترل استرس

اگر از استرس زیاد رنج می برید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که دعا کنید. این میزان تنش را در بدن شما کاهش می دهد و به ذهن شما اجازه می دهد تا روی چیزهای آرام تر تمرکز کند. حداقل یک بار در روز دعا کنید تا سطح استرس خود را به حداقل برسانید.

هر روز را با برنامه ریزی برای فردا به پایان برسانید و وقتی از خواب بیدار شدید استرس بسیار کمتری خواهید داشت. خواسته ها و مسئولیت های روزانه متعدد می تواند به یک روز پر استرس اضافه کند، بنابراین انجام هر کاری زودتر از موعد، خواه ناهار فردا باشد یا برنامه ریزی برای لباس روز بعد، شما را از یک روز کامل از خواسته ها رهایی می دهد.

برنامه ریزی

زمانی که احساس می کنید زیر بار مسئولیت های خود غلبه کرده اید، می تواند به تجسم آرامش خود کمک کند. می‌توانید خود را در یک حمام حباب‌دار آرامش‌بخش یا دوش آب گرم تصور کنید و احساس آرامشی را که به شما دست می‌دهد را احساس کنید. به عنوان جایگزین، چشمان خود را ببندید و خود را در مکانی تصور کنید که بیشتر به شما آرامش می دهد، مانند ساحل یا در یک مزرعه. روی آرامش محیط اطراف خود تمرکز کنید.

ساختن کلیدهای تکراری و نگهداری آن ها در مکان های امن باعث می شود یک چیز کمتر در مورد آن استرس داشته باشید! قفل شدن در خانه یا ماشین شما می تواند کل روز شما را خراب کند، بنابراین از قبل فکر کنید و برای جلوگیری از گیر افتادن، چند قطعه یدکی را عاقلانه ساخته و ذخیره کنید. این ترفند آسان در وقت شما صرفه جویی می کند و استرس ناشی از نگرانی در مورد آن را کاهش می دهد!

اگر با کسی اختلاف نظر دارید، سعی کنید با او صحبت طولانی داشته باشید تا همه چیز حل شود. این می تواند بسیار تسکین دهنده باشد و وزنی را که ممکن است در تمام طول روز حمل می کنید از روی شانه های شما بردارید. حل و فصل اختلافات با دیگران می تواند کمک زیادی به کاهش استرس کند.

کمی برای خودت وقت بگذار همیشه هر روز زمان کمی را برای اختصاص دادن به خود اختصاص دهید. چه وقت کمی در صبح قبل از بیدار شدن دیگران باشد و چه در عصر که شام ​​تمام می شود – سعی کنید آرام باشید. برخی از افراد متوجه می‌شوند که مدیتیشن به آنها کمک می‌کند، برخی دوست دارند در یک حمام گرم استراحت کنند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند با پیاده‌روی یا دویدن، خود را از بین ببرند.

مدیتیشن

اگر احساس می کنید که به طور مزمن استرس دارید یا ناراحت هستید، بهتر است ورزش را در برنامه خود قرار دهید. بسیاری از مردم برای تسکین استرس قسم می‌خورند که بدوند، اما هر نوع ورزش سنگین به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را آزاد کنید و همزمان سطح تناسب اندام شما را نیز افزایش می‌دهد!

برای کاهش استرس، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که با دوستان خود یک سفر پیاده روی داشته باشید. این برای بدن شما عالی خواهد بود و به شما مهلت عاطفی مورد نیاز را می دهد. همچنین، شما در طبیعت وحشی طبیعی خواهید بود که مناظر بسیار آرامش بخشی را ارائه می دهد

یکی از راه‌های اطمینان از اینکه می‌توانید با استرس در زندگی خود کنار بیایید این است که مطمئن شوید که خواب کافی دارید. بدون مقدار مناسب خواب، بدن و ذهن شما به طور کامل قادر به بهبودی نیستند و در بهترین حالت برای تصمیم گیری و مقابله با موقعیت های احتمالی استرس زا نخواهید بود.

خواب کافی

اگر استرس دارید، پیاده روی کنید. پیاده روی گردش خون را در بدن شما افزایش می دهد و خون شما را به جریان می اندازد. همچنین به شما فرصتی می دهد تا کمی هوای تازه بگیرید و سر خود را پاک کنید. یک ده دقیقه پیاده روی سریع می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. استرس یک احساس اساسی و ضروری انسان است و در برخی مواقع می توان از آن به درستی استفاده کرد. همانطور که گفته شد، اگر در سطح روزانه استرس را تجربه می کنید، از استرس به درستی استفاده نمی کنید. این باید چیزی باشد که فقط در سخت ترین و دراماتیک ترین موقعیت ها ظاهر شود.

دویدن یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید برای کاهش استرس انجام دهید. نه تنها به شما کمک می کند تا ذهن خود را پاک کنید، بلکه اندورفین را نیز در بدن آزاد می کند که به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید. اصلاً بی دلیل به آن دونده نمی گویند. یک راه عالی برای مقابله با استرس، نوشیدن چای داغ بیشتر است. در کنار طبیعت آرامش بخش نوشیدن یک نوشیدنی گرم، بسیاری از چای ها حاوی عوامل آرامش بخش طبیعی سالمی هستند که می توانند به آرامش شما کمک کنند. انواع دمنوش ها را بررسی کنید و ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.

هنگامی که خود را در یک موقعیت پر استرس می بینید، نفس عمیق بکشید تا خود را آرام کنید. این به شما کمک می کند تا چند لحظه دیگر وضعیت را ارزیابی کنید. تنفس عمیق همچنین اکسیژن بیشتری به جریان خون شما می افزاید که بلافاصله به آرامش بدن شما کمک می کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.