رفتن به نوشته‌ها

خوب غذا خوردن و دوست داشتن آن: نکات و ترفندهای تغذیه

برخلاف آنچه رسانه‌های محبوب تأکید می‌کنند، تغذیه خوب صرفاً به این معنا نیست که به اندازه کافی لاغر شوید. تغذیه خوب تعدادی فواید دیگر نیز دارد، از جمله گردش خون بهتر و استخوان های قوی تر. این نکات به شما کمک می کند تا فردی شوید که می تواند بگوید: “من یک رژیم غذایی عالی می خورم.”

حتما صبحانه بخورید نخوردن صبحانه فقط باعث می شود هوس زودتر شروع شود. تا زمانی که چیزی نخورید به فکر غذا خواهید بود. خوردن صبحانه با دادن مقداری سوخت به بدن شما تا زمانی که بتوانید دوباره غذا بخورید، روز را به درستی شروع می کند. نه تنها این، بلکه احتمال کمتری دارد که در طول روز پرخوری کنید.

آجیل را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کنید. آجیل نه تنها برای شما مفید است، بلکه به شما کمک می کند احساس سیری کنید. آجیل ها طعم های مختلفی دارند. حتی می توانید آنها را در آب خیس کنید تا بافت متفاوتی داشته باشید. فقط قبل از خوردن میان وعده مطمئن شوید که حساسیت به آجیل ندارید.

آجیل

افرادی که از نظر تغذیه آگاه هستند تلاش کرده اند تا چربی های هیدروژنه را در رژیم غذایی خود کاهش یا حذف کنند. مطالعات مضرات چربی های هیدروژنه را که بیشتر در مارگارین، کره بادام زمینی و محصولات نانوایی یافت می شود، نشان داده است. هیدروژناسیون عمر مفید محصولات را افزایش می دهد.

برای جایگزینی تنقلات مضری که ممکن است قبلاً به خانه آورده اید، میوه های متنوعی را تهیه کنید که به راحتی می توانید آنها را بخورید که می توانید در زمانی که شام ​​دور است و شما یا خانواده تان گرسنه هستید، مصرف کنید. نمونه‌های عالی عبارتند از: انواع توت‌ها، انگور، سیب‌هایی که به تکه‌های خرد شده و در آب اسیدی نگهداری می‌شوند، و موز کوچک یا بچه‌دار. نگهداری میوه در ظروف شفاف در یخچال یا روی پیشخوان، جذابیت آن را افزایش می دهد.

اجتناب از غلات ممکن است به شما احساس سلامتی بدهد. در طول زمان انسان ها سبزیجات، میوه، گوشت و حبوبات مصرف کرده اند. غلات فرآوری شده مدت زیادی است که وجود نداشته اند و ما می توانیم بدون آنها زندگی کنیم. وقتی غلات را از رژیم غذایی خود حذف کردید، ممکن است متوجه شوید که احساس بهتری دارید.

اندازه سهم را در نظر بگیرید. با گذشت سالها اندازه وعده ها به شدت افزایش یافته است و باعث می شود کالری های غیر ضروری مصرف کنیم. مردم با خوردن وعده‌های بزرگ‌تر سازگار شده‌اند و در نتیجه احساس سیری نمی‌کنند. یک راه خوب برای کاهش میزان خوردن غذا صرفاً سرو کردن غذا در بشقاب کوچکتر است. این شما را فریب می دهد و فکر می کنید به همان اندازه که در یک بشقاب بزرگتر می خورید، می خورید. همانطور که گفته شد، برخی از بخش های غذا از نظر اندازه مناسب هستند، مانند میوه ها و سبزیجات!

یافتن اطلاعات تغذیه مناسب آسان است. برای کسانی از ما که شروع به کار کرده ایم، ایده خوبی است که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشیم. شما باید مطمئن شوید که حدود 15-20٪ پروتئین، حدود 20-30٪ چربی و حداقل 50-55٪ کربوهیدرات دریافت می کنید. این به بدن شما احساس شادابی و تمیزی می دهد.

هنگامی که در حال تدوین برنامه غذایی هستید، مطمئن شوید که بعد از ساعت ۷ بعد از ظهر هیچ وعده غذایی تنظیم نکنید. این به بدن شما فرصت هضم را در پایان شب می دهد و احساس شما را در صبح بهبود می بخشد. ساعت 6 شام بخورید و بعد از آن چیز سنگین نخورید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه فقط مغذی‌ترین غذاها و نوشیدنی‌ها را دریافت می‌کنید، اطمینان از این است که این اقلام سالم همیشه در دسترس هستند. ,وعده های پروتئینی را می توان به راحتی در کیف، جعبه دستکش یا کشوی میز قرار داد. اگر تنقلات خوشمزه و سالم در دسترس شما باشد، به احتمال زیاد به جای خروج از دفتر خود برای یک میان وعده شور از دستگاه های فروش خودکار یا از طریق یک رستوران فست فود، به سراغ این خوراکی ها خواهید رفت.

وقت گذاشتن برای نشستن و لذت بردن از وعده های غذایی خود، چه تنها در خانه و چه با دوستان و خانواده، فواید روانی و تغذیه ای قطعی دارد! مجبور کردن خود به جویدن آهسته هر لقمه به هضم غذا کمک می کند و همچنین به بدن اجازه می دهد تا مواد مغذی موجود در غذا را استخراج و پردازش کند.

هر روز حداقل یک فنجان شیر بنوشید یا مقداری پنیر بخورید زیرا کلسیم بدن شما را تامین می کند. شیر بدون چربی یا کم چرب یا محصولات لبنی ساخته شده از شیر کم چرب را انتخاب کنید. مراقب دسرهای لبنی مانند ماست یخ زده باشید، زیرا می توانند پر از چربی باشند. برچسب های تغذیه را بخوانید تا مطمئن شوید که فقط آنچه بدنتان نیاز دارد می خورید.

از غذاهای آماده که حاوی شربت ذرت، فروکتوز یا قند بالایی هستند خودداری کنید. در همین حال، همه این موارد ذکر شده گاهی اجتناب ناپذیر هستند، سعی کنید جایگزین های بدون قند برای این غذاها پیدا کنید. اگر نمی توانید نسخه کم قند این غذاها را پیدا کنید، جایگزین سالمی مانند میوه پیدا کنید.

این ایده خوبی است که کلم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نه تنها به خوبی ذخیره می شود، و یک ماده همه کاره در همه چیز از همبرگر کیمچی گرفته تا سالاد کلم ساده است، بلکه سرشار از مقادیر فراوانی فیبر، ویتامین C، ویتامین K و مواد معدنی فراوان است. بخارپز کردن سریع یک راه عالی برای حفظ مواد مغذی است.

 

منتشر شده در پزشکی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *