نکات و ترفندهایی برای استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو

در مورد بهینه سازی موتور جستجو چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. اگرچه فضای کافی برای نوشتن در مورد همه آن در این یک مقاله وجود ندارد، دانش زیادی در اینجا وجود دارد که شما را در برجسته کردن وب سایت خود و رتبه بالاتر در نتایج جستجو شروع می کند. فلش می تواند به شما در ایجاد یک وب سایت بسیار جذاب کمک کند، اما هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید. امروزه موتورهای جستجو می توانند محتوای فلش را فهرست بندی کنند، اما این بدان معنا نیست که می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. بهینه سازی واقعی به این معنی است که شما باید سایت خود را برای یک موتور جستجو کارآمد کنید، بنابراین با ویژگی های فلش که اضافه می کنید، راحت باشید.

با سئو، از اشتباه کردن نترسید. اگر چیزی را امتحان کردید و نتیجه نداد، همیشه می توانید بعداً برگردید و تغییراتی ایجاد کنید. یکی از مهمترین چیزها این است که به انتشار محتوای جدید ادامه دهید و صفحات خود را تازه نگه دارید، بنابراین حتی اشتباهات نیز تأثیر مثبتی بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما خواهند داشت، به شرطی که به محض مشاهده خطاها از آنها مراقبت کنید. از وب سایت های رقبای خود دیدن کنید. جستجوی اینترنتی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شخصی خود را انجام دهید تا سایر سایت های مرتبط را پیدا کنید. این یک راه عالی برای به دست آوردن ایده های تازه برای سایت شما و یادگیری آنچه که رقبای شما برای داشتن یک سایت موفق انجام می دهند است.

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو، قرار دادن عبارت کلیدی خود در نام دامنه است. با بهینه سازی سایت، قرار گرفتن کلمه کلیدی شما در نام دامنه، رتبه شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. حتی ممکن است تاثیر کافی برای قرار دادن شما در صفحه اول داشته باشد. کلمات کلیدی خود را در مکان های غیرمنتظره قرار دهید. اگر از تصاویر، تبلیغات، گرافیک یا سایر اشکال رسانه ای استفاده می کنید که کدگذاری در آنها دیده نمی شود، کلمات کلیدی خود را در جایی قرار دهید. انجام این کار به شما دست برتر می دهد، زیرا خوانندگان خود را با آن بمباران نمی کنید، اما همچنان توسط موتورهای جستجو دیده می شود.

سعی کنید فلش و فریم ها را در سایت خود به حداقل برسانید. آنها ممکن است زیبا به نظر برسند، اما برای بهینه سازی موتورهای جستجو وحشتناک هستند و موتورها نمی توانند آنها را به راحتی رمزگشایی کنند. اگر مجبور به استفاده از فلش هستید، مطمئن شوید که لینک ها یا کلمات کلیدی را نیز در پایین صفحات خود قرار دهید. فهرست شدن وب سایت شما توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، بازدید بیشتر شما را تضمین می کند. ابتدا صفحه اصلی خود را فهرست کنید و در صورت لزوم صفحات دیگری را اضافه کنید. وب سایت خود را با کلمه کلیدی مناسب توصیف کنید. هرچه بازدیدهای بیشتری داشته باشید، وب سایت شما بالاتر در لیست نتایج یک موتور جستجو ظاهر می شود.

حتما از کلمات کلیدی در URL خود استفاده کنید. شما می توانید آنها را در نام دامنه خود بگنجانید، اما اگر نمی خواهید نام سایت خود را تغییر دهید، می توانید از کلمات کلیدی مسیر دایرکتوری نیز استفاده کنید، یا در صورت ارائه مطالب قابل دانلود در نام فایل ها.

برای بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو، تکرار کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی اصلی برای صفحه وب خود را در تمام عناوین صفحه در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک مربی دویدن هستید، ممکن است بخواهید عنوان صفحات خود را “فرم دویدن”، “دویدن درمانی”، “نکات دویدن”، “گروه های دویدن” یا موارد مشابه بگذارید. تکرار کلمه کلیدی اصلی به موتورهای جستجو نشان می دهد که این کلمه کلیدی بسیار مهم است. برای کمک به سئوی خود، همیشه برای هر URL که بازنشسته می‌کنید یا تغییر می‌دهید، یک تغییر مسیر 301 ارائه دهید. موتورهای جستجو به پیام های ارسال شده از سرورهای سایت هایی که دیگر وجود ندارند پاسخ می دهند و خطاهای صفحه 404 بیشترین آسیب را به رتبه شما می زند. استفاده از ریدایرکت 301 باعث می شود موتورهای جستجو تغییر URL را یادداشت کنند و از نتایج رتبه بندی صفحه مرتبط با URL قدیمی استفاده کنند.

شما می توانید با استفاده از لینک سازی خارج از سایت به وب سایت های معتبر، سئوی خود را تقویت کنید. این تا حد زیادی بخش بسیار مهمی از پیوند است. موتورهای جستجو دوست دارند سایت های برتر خود ترکیب خوبی از لینک های داخلی و خارجی داشته باشند، که معمولاً این لینک های خارج از سایت را حتی بیشتر از لینک های داخلی می سنجند. مطمئن شوید که گزینه‌های پیوندی را جستجو کنید که امکان بازگشت لینک به سایت شما را نیز فراهم می‌کند تا تأثیر آن بر رتبه شما به حداکثر برسد.

هرگز تلاش برای دریافت لینک های ورودی بیشتر برای سایت خود را متوقف نکنید. اگر فقط یک بار برای دریافت لینک های ورودی تلاش کنید، یک افزایش لحظه ای در رتبه بندی خود خواهید دید اما دوام نخواهد داشت. داشتن پیوندهایی که در طول زمان وارد می شوند، اعتبار بیشتری به شما می دهد و جایگاه شما را بهبود می بخشد. اگر یک کلمه وجود دارد که تجارت و محصول شما را به طور خلاصه توصیف می کند، آن کلمه کلیدی است که می خواهید از آن استفاده کنید. از این اطلاعات برای ایجاد یک وب سایت جامع استفاده کنید که به طور خاص برای جذب و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگانی طراحی شده است که توسط نتایج موتورهای جستجو به آنجا هدایت شده اند.”

شما باید مکان خود را در برخی از عبارات متنی موجود در سایت خود بگنجانید. عبارات کلیدی مانند نام شرکت شما یا خدماتی که ارائه می کنید می توانند به راحتی با موقعیت مکانی شما ترکیب شوند. این یک راه عالی برای کمک به سایت شماست که وقتی کسی منطقه خاصی را که در آن قرار دارید جستجو می کند، به یک نتیجه تبدیل شود. مهارت ها و دانش SEO خود را به روز نگه دارید. الگوریتم های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند، بنابراین باید از آخرین پیشرفت ها مطلع باشید. تکنیک های سئو که سه سال پیش آموخته اید ممکن است دیگر موثر نباشند و می توانید زمان و هزینه ارزشمند خود را برای بهینه سازی یک وب سایت با روش های قدیمی سئو هدر دهید. دو استراتژی کدنویسی وجود دارد که واقعاً می‌تواند نتایج موتور جستجوی شما را بهبود بخشد: تگ NoFollow و فایل robots.txt. هر دوی این ویژگی‌ها به موتورهای جستجو می‌گویند که بخش‌هایی از سایت شما را ایندکس نکنند.

این ممکن است غیرمولد به نظر برسد، اما با استفاده از آنها برای مسدود کردن مناطقی که حاوی لینک های کمی هستند و محتوای کمی دارند، می توانید موتورهای جستجو را مجبور کنید تا روی مهم ترین بخش های وب سایت شما تمرکز کنند. اگر از آن اجتناب کرده‌اید، یا نتایجی را که از تلاش‌های قبلی خود برای به حداکثر رساندن نتایج موتور جستجوی خود انتظار داشتید، مشاهده نکرده‌اید، امیدواریم اکنون که برخی از این نکات را خوانده‌اید، خواهید دید. این یک مرجع جامع نیست، اما یک نقطه شروع است. این نقطه شروعی که ممکن است در تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی شما در جهان تفاوت ایجاد کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.