رشوه ندهید، اگر کسی رشوه می خواهد به ما اطلاع دهید


آفتاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اوجی در دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان منطقه آذربایجان شرقی اظهار کرد: در منطقه آذربایجان شرقی سرمایه های عظیمی وجود دارد اما مرکز اصلی این منطقه مردمان مبتکر و پرشور هستند. در مسائل مختلف

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: عدم تعادل انرژی و عدم تعادل آب یکی از عوامل مشکل ساز برخی صنایع استان آذربایجان شرقی است که باید برطرف شود.

رئیس قانون افزود: اگر نگاه بخش خصوصی را احیا نکنیم و به فکر حل همه مشکلات از طریق دولت نباشیم، بخشی از مشکلات اقتصادی حل نمی شود.

حسنی آژه ای با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید بدانند که بر اساس یکسری قوانین و مقررات تعیین شده می توانند برنامه های تولید چشم انداز را تدوین کنند، تصریح کرد: در صورت وجود شرایط، عوامل تولید به دلیل نبود قوانین و مقررات سخت گیرانه است. نمی توانند برنامه های تولید چشم انداز تهیه کنند، بسیاری از مشکلات اقتصاد کشور قابل حل نیست.

رئیس دستگاه قضایی ادامه داد: ما در جایگاه دستگاه قضایی نباید بلافاصله و بلافاصله با مشکلات، ضعف ها و اشتباهات سرمایه گذار یا فعال اقتصادی مواجه شویم، حساب وی را مسدود یا مسدود کنیم. از رفتن و دستگیر شدن، زیرا این اقدام باعث از دست دادن اعتماد او و عدم برنامه ریزی برای تولید طولانی مدت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجیئی در ادامه گفت: وقتی یک فعال اقتصادی موانعی را بر سر راه فعالیت تولیدی خود مشاهده می کند و می بیند که این موانع توسط مسئولان و کارگزاران دولتی ایجاد می شود، دیگر نمی تواند برای تولید بلندمدت برنامه ریزی کند. محصولات کشاورزی . . مجموعه او؛ من معتقدم مهمترین نکته در زمینه رفع موانع کارآفرینی این است که بدانیم رفع موانعی که کارگزاران دولتی ایجاد کرده اند، اولویت فعالان تولیدی و اقتصادی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجیئی خطاب به فعالان اقتصادی و تولیدی منطقه آذربایجان شرقی توصیه های مهم و کاربردی را در این خصوص ارائه کرد و گفت: شما فعالان اقتصادی و تولیدی تلاش خود را متمرکز و متحد کنید و دست از تلاش برندارید. یا به شخصی رشوه می دهد، اگر فردی در داخل یا خارج از قوه قضائیه از شما درخواست رشوه کرد به ما گزارش دهید تا به صورت قانونی با او برخورد کنیم. هزینه های فوق العاده به وکلا و کارشناسان پرداخت نکنید. گاهی بین طرفین دعوا توافقی صورت می گیرد و از این طریق ناخوشایندی به وجود می آید.

رئیس کل دادگستری در ادامه سخنان خود گفت: شما فعالان اقتصاد و تولید از پیگیری خسته نباشید و از مشکلات ناامید نشوید. صادق باشید و در صورت لزوم از طرح شکایت دریغ نکنید، حتی اگر این شکایت شما را دچار مشکل و سختی کند. تغییر فرآیندها نیازمند تلاش است.

رئیس قوه قضائیه خطاب به فعالان اقتصادی و صنعتی منطقه آذربایجان شرقی گفت: مشکلات و موضوعات مطرح شده از سوی شما را در جلسات سران دو دولت مطرح خواهم کرد و برای رفع این مشکلات اقداماتی انجام خواهم داد. من می توانم و در صلاحیت قانونی خود هستم. البته سیاست من این است که در مورد مسائلی که توسط خودم قابل حل نیست قولی ندهم و به قولم عمل کنم.

عبدین خرم استاندار آذربایجان شرقی پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بار اصلی صنعت، تولید و اشتغال تبریز بر دوش بخش خصوصی است، گفت: در دو سال گذشته 56 هزار میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی سرمایه گذاری شده است که بیشتر آن متعلق به بخش صنعت است.

وی افزود: طی دو سال گذشته 565 واحد تعطیل و راکد در منطقه آذربایجان شرقی احیا شد و در این زمینه مجموعه قضایی این منطقه در شهرهای مختلف به طور کامل تحت کنترل استانداری قرار گرفت.

در این دیدار مدیر کل «سمت» در کنار حسن نظر و حسن نظر رئیس کل دادگستری در خصوص همکاری و تلاش های کل دادگستری منطقه آذربایجان شرقی مطالبی را بیان کرد. که در قالب برگزاری نشست های اقتصادی با ارائه راهکارها مخالفت می کند، اقدامات موثری را در زمینه تولید و اشتغال انجام داد که کمال تشکر را داریم.

وی افزود: سال گذشته با نگاه مثبت مراجع قضایی منطقه آذربایجان شرقی 20 واحد به دوره تولید بازگشتند که زمینه اشتغال هزار نفر را فراهم کرد.

وی بیان کرد: بیش از 4200 واحد صنعتی در منطقه آذربایجان شرقی وجود دارد که بیشتر آنها صادرات محور هستند و باید بیشتر مورد حمایت مسئولان قرار گیرند.

یکی از اعضای شورای نمایندگان اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار داشت: به نمایندگی از تمامی فعالان اقتصادی منطقه آذربایجان شرقی از سرپرست دادسرای منطقه قدردانی می کنم چرا که ایشان همواره حامی و پشتیبان بوده اند. از صنعت و آخرین پناهگاه فعالان تولید محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تسویه بدهی های ارزی شرکت های بخش خصوصی به یک معضل تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از روادید فعالان اقتصادی در منطقه آذربایجان شرقی راکد مانده است که روند تولید در سطح منطقه را با مشکل مواجه کرده است. مواجه شدن با مشکلات..

یکی دیگر از اعضای شورای نمایندگان اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توقف کارت بازرگانی نقطه عطفی برای امور بازرگانی ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه بانک مرکزی علاقه چندانی به همکاری با این سازمان ندارد. بخش خصوصی در این کشور برخی از مناطق برای دریافت مشاوره از این بخش.

وی افزود: واحدهای تولیدی سه ماه منتظر نمانند تا بانک مرکزی پول لازم را برای تعمیر قطعات و ماشین آلات به آنها بدهد.

باقر شریف زاده از فعالان اقتصادی منطقه آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار داشت: چند نرخی شدن ارز برای تولیدکنندگان معضل است. از طرفی قانون تجارت نیاز به بازنگری دارد زیرا امور بازرگانی و صنعتی عصر جدید با قانون تجارت 90 سال پیش قابل تهیه نیست.

این فعال اقتصادی گفت: ایران فقط تهران نیست و دیوان عدالت اداری هم نباید فقط در تهران باشد. این دادگاه باید در آذربایجان شرقی هم دفتر داشته باشد.

در این بخش رئیس دیوان به این فعال اقتصادی یادآور شد که دیوان عدالت اداری در آذربایجان شرقی دفتر دارد.

در ادامه این جلسه تگی پور رئیس اتحادیه پیمانکاران ساختمانی اظهار داشت: خواستار تشکیل دادگاه های تجاری در زمینه قراردادها هستیم.

باقری نماینده شرکت تولید بلبرینگ تبریز در این نشست اظهار داشت: شرکت تولید بلبرینگ تبریز یکی از شرکت هایی است که با حمایت و مداخله دستگاه قضایی احیا شده و تا پایان سال ظرفیت تولید این شرکت به 15 هزار دستگاه خواهد رسید.

این صنعتگر گفت: هفته ای یک روز برق نداریم و تصمیم گرفتیم ژنراتور بخریم اما سه ماه است که این دستگاه در گمرک است و ترخیص نشده است.

در ادامه جلسه نماینده کشاورزان منطقه آذربایجان شرقی به بیان دغدغه ها و مشکلات تجاری خود پرداخت و خواستار اجرای قانون بیمه مستقل کشاورزان شد.

نماینده شرکت های حمل ونقل منطقه آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار داشت: تقاضا داریم یک هیات داوری ویژه شرکت های حمل و نقل منطقه آذربایجان شرقی تشکیل شود تا تعداد پرونده های قضایی مربوط به این موارد کاهش یابد. شرکت ها

نوروزی نماینده شرکت سرمایه گذاری خارجی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تشریح مشکل شرکت متبوع خود پرداخت و از نقش دستگاه قضایی در حل این مشکل قدردانی کرد و گفت: با حل مشکل شرکت سرمایه گذاری خارجی، هم اکنون 1500 میلیارد تجهیزات وارد کشور می شود.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما