شرایط افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان نسبت به کارگران در روز جدید

رمضانعلی سنگدوینی در تشریح جلسات اخیر کمیسیون واحد گفت: کمیسیون متحد 121 ماده الحاقی مصوبه رئیس شورای اسلامی را بررسی کرده و 20 ماده آن مجدداً تصویب شده است. و چند ماده مانند حقوق و مالیات مستمری بگیران باقی می ماند برای حقوق اساتید و قضات. کمیسیون تلفیق از روز گذشته از صحن علنی مجلس وارد بحث موارد مذکور شده است.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد بررسی مربوط به حقوق مستمری بگیران است که اخیرا جلسه ای تشکیل شد و بحث های زیادی صورت گرفت. بازنشستگان شرایط خیلی خوبی ندارند و حقوقشان با 30-40 سال سابقه کار پایین است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق گفت: در تجمیع بحث و بررسی های زیادی در مورد حقوق بازنشستگان انجام شد و دولت تا حدودی موافق افزایش حقوق است اما می گویند منابع ندارند. افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان.» از سوی دیگر، نمایندگان موافق افزایش حقوق هستند چرا که مشکل بازنشستگان باید حل شود و در این زمینه قطعاً شورای اسلامی مصوبه ای خواهد داشت. تصمیم خوبی برای بازنشستگان

سنگدوینی گفت: بنابراین مبنای مدل این است که به عنوان مثال اگر کارمندان در طول سال 20 درصد حقوق داشته باشند، حقوق بازنشستگان 30 درصد افزایش می یابد، بنابراین در دوره رشد هفتم، افزایش حقوق. باید اجرا شود. طرحی که در پایان برنامه افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان را نسبت به حقوق کارمندان کشور خواهد داشت.

وی بیان کرد: رئیس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز همین موارد را بیان کرده اند اما کمیسیون تلفیق هنوز در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و نحوه انجام آن تصمیمی نگرفته است. تکلیف این موضوع در تجمیع، برای تصمیم گیری، به بحث صحن علنی ارائه خواهد شد.

سنگدوینی همچنین با اشاره به بند مربوط به لغو سقف حقوق کارکنان دولت در اجرای برنامه اظهار داشت: نظر من این است که سقف حقوق برداشته شود و سطح حقوق افزایش یابد زیرا در غیر این صورت تعداد زیادی از متخصصان و نخبگان اعم از پزشکان، پرستاران و کادر فنی و مهندسی پس از کسب سالها تجربه از کشور مهاجرت کرده و به کشورهای دیگر می روند، بنابراین باید برای این موضوع اقدامی انجام شود. این موضوع یکی از مواردی است که کمیسیون تلفیق درباره آن تصمیم گیری می کند.

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما