بانک مو چیست؟ همه چیز درباره بانک مو زیمالب

درصد بالایی از آقایان و خانم‌ها در سنین مختلف با ریزش مو مواجه هستند. همچنین عوامل مختلفی از جمله وراثت‌، افزایش سن‌، بیماری‌های مختلف، التهاب پوست سر و استرس باعث می‌شوند؛ موهای طبیعی خود را از دست بدهیم.

ممکن است با مشاهده تصاویری از کاشت مو، نقاط قرمزرنگی را روی سر افراد مشاهده کرده باشید که به نظر دردناک می­‌رسد.

با سلام، برای انجام کاشت مو نیاز است حداقل 10 روز از رنگ کردن موها گذشته باشد. پزشک متخصص برداشت مو را از کف سر انجام خواهد داد و به همین دلیل می بایست این مدت زمان از رنگ کردن موها گذشته باشد. موهای کاشته شده مطابق با رنگ موی واقعی شما رشد پیدا خواهد کرد. مرحله اول کاشت مو، انتخاب یک کلینیک معتبر برای انجام عمل کاشت مو است.

کاشت مو

موهای کاشته شده بعد از پیوند دچار شوک ریزش می‌شوند و سپس بعد از 3 ماه دوباره شروع به رشد می‌کنند. اما برای رسیدن به طول و تراکم مطلوب، نیاز به صبر و داشتن روش درست مراقبت‌های بعد از کاشت دارید. به طور کلی، تا حدود 6 تا 12 ماه پس از کاشت، موهای جدید به طور کامل رشد می‌کنند و به طول و تراکم مطلوب می‌رسند.

مراجعه به کلینیک نامعتبر و جراح بدون تجربه:

در دوره نقاهت باید مراقبت‌های پس از کاشت مو را به طور دقیق و کامل رعایت نمود تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که انجام این مراقبت‌ها در کوتاه‌تر شدن دوره نقاهت و همچنین بهبود زخم‌ها و درد، تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

کاشت مو

پزشکان یا تکنسین‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، اغلب از ذره بین‌هایی استفاده می‌کنند که باعث افزایش دقت، کارایی و سرعت کالبد شکافی شود. کاشت مو در کلینیک زیبایی آنیل به تمامی روش‌های رایج (FUT،SUT،FIT،BHT) انجام می‌شود. لازم به ذکر است، نحوه برداشت گرافت به شکل 2 متد زیر انجام می شود. ممکن است حدود ۶ تا ۹ ماه بعد از کاشت مو متوجه رشد موها شوید.

تنها در صورتی که بانک مو کم تراکم باشد می‌توان به سراغ کاشت مو از ریش رفت. در این موارد به تخصص و مهارت بالای جراح نیاز است تا عوارض جدی مانند عفونت بروز پیدا نکند. همچنین باید نکات بهداشتی به دقت رعایت شوند تا فرد با عوارض کاشت مو از ریش مانند خارش، سوزش، درد، تورم و  قرمزی مواجه نشود.

این فرایند حرکتی شبیه پانچ کردن میباشد و بدلیل ویژگی های ایمپلنتر تمام شیارها (روزنه های رویش مو ) به طور یکسان ایجاد می شود و گرافت مو در عمق دقیق با توجه به ضخامت گرافت و ویژگی های پوست سر بیمار قرار می گیرد. قلم ایمپلنتر  (قلم های کاشت مو ) دیگر مشکلات کاشت توسط تیغ و پنس را به طور کامل مرتفع گردانده است. عمل کاشت مو از جمله عمل‌هایی است که اگر مراقبت‌های بعد از عمل و توصیه‌های پزشک به‌خوبی انجام نشود نتیجه مناسبی برای بیمار به همراه نخواهد داشت. یکی از مهم‌ترین اقدامات نحوه شستشو موهای سر بعد از کاشت مو می‌باشد که باید به‌صورت اصولی انجام شود تا فولیکول‌های مو تازه کاشته شده دچار آسیب نشود.

در حال حاضر دو نوع غالب کاشت مو بر اساس کار بر روی فولیکول‌ها وجود دارد که شامل انتقال واحدهای فولیکولی (FUE) و کاشت موی نواری (FUT) می‌شود. پوست سر از عروق خونی زیادی تشکیل شده که ممکن است پس از اتمام جراحی و خروج از کلینیک دچار خونریزی شود. در این مواقع باید ناحیه در حال خونریزی را با گاز تمیز فشار دهید.

زیبایی و جوانسازی

فقط فولیکول‏ هایی که بالاترین شانس زنده ماندن را دارند برای کاشت مو انتخاب می ‏شوند. تکنسین‏ های ماهر با یک میکروسکوپ استریو، با قدرت بالا گرافت ‏های فولیکولی را آماده می کنند.

میتونید حضوری به کلینیک مراجعه کنید تا پزشک متخصص شما را ویزیت کنه یا اگر در شهرستان هستید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. عمل کلینیک کاشت مو تهران اگر توسط پزشک متخصص با تجربه انجام شود ببدون عوارض خواهد بود. کلینیک آتریسا با استفاده از جدیدترین متدها و تیم کاملا حرفه ای سابقه ی چندین ساله دارد. آتریسا با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و تجهیزات استریل در محیطی VIP خدمات کاشت مو را ارائه می دهد.

فرم درخواست مشاوره رایگان کاشت مو

از دیگر عواملی که تعیین می‌کند مدت زمان کاشت مو چند ساعت است؟ میزان مهارت تخصص پزشک است. هر چه میزان تجربه و تبحر پزشک بیشتر باشد، مدت زمان کاشت مو به حداقل می‌رسد.

SUT یکی از روش های کاشت موی سر است که بدون نیاز به جراحی و پانسمان انجام می پذیرد و از این رو طول درمان نیز در این روش تا حد چشمگیری کاهش می یابد.

از بزرگترین دغدغه‌های افراد برای انجام کاشت مو، دائمی یا موقتی بودن آن است.

طبق تحقیقات انجام شده، نتیجه نهایی کاشت مو دائمی است و کاشت مو در دسته بندی روش‌های ماندگار قرار می‌گیرد. اگر بخواهید به دائمی بودن کاشت مو استناد کنید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که شرایطی بدنی در هر انسان با دیگری متفاوت است. حتی در شرایطی که کلیه فاکتورهای لازم توسط پزشکان بررسی می‌شود، بعد از عمل، شاهد پس زدن آن توسط شخص گیرنده هستیم. کمتر فردی پیدا می‌شود که توسط پزشک متخصص و باتجربه کاشت مو را انجام داده باشد و شاهد چنین اتفاقی باشد.

معمولا برای انجام این جراحی از بی حسی موضعی استفاده می‌کنند و بیماران کاملا هوشیار هستند و از این رو نیازی به نگرانی در مورد عوارض داروهای بیهوشی نخواهند داشت. هزینه کاشت مو با توجه به نوع روش کاشت و عوامل دیگر برای هر فرد متفاوت است. برای کاشت مو، جراح معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر حرکت می‌دهد یا از روش پیوند مو استفاده می‌کنند.

بلکه بنا به نوع تکنیک به­‌کاررفته جهت این عمل و شرایط بعد از عمل، زمان حاصل شدن جواب شاید کمی فرق کند ولی این امر معمولا وابسته به اینکه در چه فصلی کاشت مو صورت گرفته، ندارد.

افرادی که در شغل‌های حساس و استرس‌زا مشغول هستند و به‌مرور شاهد ریزش موهای خود هستند. افراد زیر 30 سال به دلیل اینکه هورمون ریزش مو هنوز در آن‌ها متوقف نشده است. ضروری است قبل از انجام کاشت مو نکات مهمی در نظر گرفته شود و همچنین رعایت نکات مهم بعد از کاشت موجب نتیجه بهتر، راحتی بیمار و جلوگیری از عوارض احتمالی خواهد گردید. همین حالا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو ، هزینه کاشت ابرو و هزینه هایفوتراپی و اخذ نوبت تماس حاصل فرمایید تا ما تجربه حس خوش زیبایی را به شما هدیه دهیم.

جراح فولیکول­‌های مو را، از آن بخش­‌هایی که طاس نیستند یا از موهای موجود بر سطح پوست بدن، برمی­‌دارد و در نواحی طاس سر قرار می­‌دهد. عمل کاشت مو باعث می­‌شود، فولیکول­‌های آسیب‌دیده ترمیم شوند و دوباره رشد کنند. پزشک با بررسی وضعیت رشد مو و طاسی سر تعیین می‌کند که این روش برای شما مناسب است یا نه. نحوه کاشت مو به روشFUT به این صورت هست که بعد از برداشت نوار شامل مو و تفکیک آن به فولیکول های قابل کاشت طبق الگویی که برای مراجعه کننده ترسیم شده با دقت و ظرافت بالا و کاملا بصورت تک تک و منظم فولیکول ها کاشته می شود .

در این روش فولیکول‌های مو تک‌تک جدا شده و پیوند زده می‌شوند. بعد از کاشت مو به روش fue ممکن است تا ۳ روز درد و تورم داشته باشید.

به عنوان مثال ، اگر تنگی سر مانع از دستیابی به یک نوار دیگر شود ، ممکن است بیماری که یک بار کاشت مو به روش FUT انجام داده است برای بار دوم کاندیدای مناسبی برای FUT نباشد. ناحیه اهدا در سر آقایان محدود به نواحی کوچکی در پشت و دو طرف سر است. از طرفی اکثر بیماران مرد موهای روی ناحیه اهدا را کوتاه نگه می‌دارند، و بنابراین روش‌هایی مانند برش نواری FUT ممکن است گزینه خوبی برای آن‌ها نباشد. عوارض کاشت مو به روش SUT بسیار کم بوده و دوره نقاهت در این روش نیز کوتاه‌­تر از سایر روش‌­ها است.

پس از گذشت سه روز از کاشت مو، می‌توانید با نظر پزشک خود استحمام کنید.

با این وجود اکثریت قریب به اتفاق کسانی که از بانک موی خود برای پیوند استفاده کرده‌اند، از نتیجه به دست آمده از این عمل راضی‌اند. تقریباً هر شخصی می‌تواند از بانک موی خود برای پیوند و کاشت مو استفاده کند. اما استفاده از بانک موی دیگران برای کاشت ممکن است با واکنش‌ و ایجاد حساسیت در پوست سر شما همراه شود. در این شرایط احتمال زیادی دارد که پوست سر شما به پیوند جواب نداده و شما به نتیجه دلخواهتان دست پیدا نکنید.

چه دارویی پس از کاشت مو مصرف کنم؟ باید بگوییم بله مصرف برخی از داروها و غذاها و رعایت موارد مراقبت پس از عمل ، باعث بهبود روند رشد موهای کاشته شده می شود. مصرف داروی ماینوکسیدیل و فیناستراید که هر دو مورد تأیید FDA هستند، به گرفتن نتیجه بهتر از عمل کاشت و رشد بهتر موها پس از کاشت کمک می کنند.

از این روش در موارد بسیاری برای درمان مشکل ریزش مو در بانوان و آقایان استفاده شده است. حدود پنج سال می‌شه که در کنار مشاوره روانشناسی در زمینه اختلالات روانشناختی، به دلیل علاقه شخصیم به نوشتن، در حوزه پزشکی، سلامت روان و… به علاوه اولین شستشو بعد از کاشت مو نیز از خدمات و پشتیبانی کلینیک است. دکتر لیویت می گوید  با مقایسه FUT و FUE ، می‌توان گفت که FUT نسبت به FUE ارزان تر است زیرا FUT سریعتر انجام می شود.

با سلام.تشکر از اعتماد شما به مجموعه تهران بیوتی.ارائه خدمات با کیفیت و رضایت متقاضیان باعث افتخار ماست. انجام کاشت مو به روش میکروفیت یکی از بهترین انتخاب ها به خصوص برای خانم ها می باشد زیرا در این روش نیازی به تراشیدن مو در اطراف محل کاشت نمی باشد.جهت اطلاع از هزینه کاشت مو شما نیاز به معاینه و بررسی محل ریزش می باشد . شما می توانید جهت تعیین وقت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کاشت مو روش‌های گوناگونی دارد که یکی از بهترین و جدیدترین آن‌ها روش میکروفیت است.

کاشت مو به روش BHT

• بعد از عمل دلمه ‏هایی اطراف گرافت‏ ها تشکیل می ‏شود که چند روز بعد با شستشوی مرتب روزانه از بین می‏ روند. شروع به رشد می‏ کنند و ساقه‏ های جدید مو از پوست بیرون می‏ آیند. قسمت طاس سر 12-9 ماه پس از پیوند کاملاً حالت عادی خود را به دست می آورند. نمای محل کاشت به گونه ‏ای است که هیچ کس متوجه کاشت مو در این محل نخواهد شد.

زمان لازم برای پیوند فولیکول‌ها با توجه به نیاز متقاضیان متغیر است. در حالت کلی، بازه زمانی ۴ تا ۸ ساعت برای انجام این عمل زیبایی کافی است. در برخی تکنیک‌ها، بین زمان استخراج فولیکول‌ها و زمان کاشت آن‌ها یک روز فاصله وجود دارد و این عمل در دو روز انجام می‌شود. متقاضی در تمام مدت جراحی کاملا هوشیار بوده و کاشت مو از طریق بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد.

  • هر دوی این تکنیک‌ها از روش یکسانی با تفاوت روش برداشت در پیوند استفاده می‌کنند.
  • بانک مو به نواحی از سر گفته می‌شود که دارای موهای سالم و پرپشت برای برداشتن فولیکول‌ها و پیوند آن‌ها به نواحی دریافت کننده هستند.
  • کاشت مو گزینه‌ی خوبی برای افرادی است که از درمان‌هایی مانند ماینوکسیدیل یا روگین موفقیت خاصی کسب نکرده‌اند و می‌توانند از پس هزینه‌های آن بربیایند، می‌تواند روش خوبی برای بازگشت زیبایی باشد.

پس از آن ناحیه مورد نظر برای پیوند با بی حسی موضعی بی حس می‌شود و هر کدام از فولیکول‌ها با کمک یک سوراخ بسیار ریز در آن ناحیه کاشته می‌شود. کاشت مو با تراکم بالا برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد و به میزان تراکم مو در سایر نواحی سر بیمار بستگی دارد. در ابتدا موهای مناسب برای کاشت از نواحی اطراف و پشت سر برداشته می‌شود و پس از اینکه توسط میکروسکوپ سلامت آن‌ها بررسی گردید در ناحیه دریافت کننده کاشته می‌شود.

کاشت مو

دارویی خاصی جهت مصرف قبل از عمل تجویز نمی‌شود مگر مراجعه کننده شرایط یا بیماری خاصی داشته باشد و نیاز داشته باشد قبل از عمل داروی خاصی مصرف کند. در زمان مشاوره به تمام سوالاتی که در ذهن شما وجود دارد پاسخ خواهند داد. برای مثال به شما توضیح خواهند داد چند هفته قبل از کاشت نباید مواد الکلی و دخانیات مصرف کنید.

به طور کلی برای اکثر روش‌ها این دوره به مدت یک تا دو هفته پس از انجام کار است. این دوره نیز برای بهبود زخم‌های به وجود آمده بر اثر کاشت مو و یا درد در ناحیه مورد نظر است.

با وجود این راه‌ها افرادی که خواهان کاشت مو هستند از امنیت خاطر بیشتری برخوردار می‌شوند و باتوجه‌به عوارض کم این کار دوران نقاهت و بهبود کمتر و با درد کمتری همراه خواهد شد.

دوام موهای کاشته شده بر اساس رژیم هر شخص و نحوه و سبک زندگی افراد متغییر می‌باشد ولی می‌توان گفت با دوری از استرس ،عدم مصرف دخانیات و رعایت رژیم غذایی سالم کاشت موها بصورت دائمی خواهد بود. اول از همه، علل ریزش مو باید توسط پزشک به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. زنان و مردانی هستند که به دلیل شرایط مختلف از جمله عوامل ژنتیکی، بیماری‌هایی مانند آلوپسی، سوختگی، جراحات و غیره دچار ریزش دائمی مو می‌شوند.

در این شرایط برای دستیابی به نتیجه بهتر، باید عمل پیوند را تکرار کرد. پس اگر به شما گفته شود که در عمل کاشت مو قرار است 2000 پیوند یا گرافت مو برای شما کاشته شود، این بدان معنی است که حدود 5000 تار مو برای شما کاشته می‌شود. کاشت موی آقای کریم باقری با خط موی مناسب و مختص وی توسط دکتر نیلفروش زاده انجام شده و نتیجه ای کاملاً طبیعی دارد. شما میتونین همراه مدارک پزشکیتون به کلینیک تهران بیوتی سنتر مراجعه کنین تا توسط پزشک متخصص معاینه و شرایطتتون بررسی بشه.

در سال‌های اخیر به دلیل امکانات مناسب کلینیک‌­های کاشت مو و وجود پزشکان و تیم‌­های حرفه‌ای کاشت مو، بسیاری از متقاضیان خارجی نیز برای این عمل به کشورمان می­‌آیند. به دلیل عدم تعهد بیمه­‌های کشور به پرداخت هزینه کاشت مو و سنگین بودن آن، ممکن است یکی از مهم­ترین دغدغه­‌های متقاضیان کاشت مو، مسائل مالی آن باشد. در کلینیک صدف امکان پرداخت تمامی هزینه­‌های جراحی کاشت از جمله کاشت مو و ابرو و ریش به صورت اقساط هم وجود دارد. بهترین روشی که بفهمید ویژگی‌­های ذکرشده را دارید یا خیر، مشاوره با پزشک متخصص پوست و مو و کاشت مو است که معمولا به صورت رایگان انجام می­‌شود.

با توجه به حساسیت این عمل توصیه می‌شود بهترین کلینیک کاشت مو را برای انجام این کار انتخاب کنید. کاشت مو روشی درمانی است که در آن جراح پلاستیک یا پزشک متخصص پوست و زیبایی شما فولیکول‌های مو را به ناحیه طاس سر شما منتقل می‌کنند.

اما متاسفانه برخی از افراد به دنبال قیمت‌های ارزان برای کاشت مو هستند که کاملا غیر منطقی است در فرایند عمل کاشت معمولا علاوه بر پزشک 10 نفر دیگر هم در اتاق عمل مشغول هستند. گذشته از حضور پرسنل و کادر درمان تجهیزات و لوازم استریل به کار رفته در حین عمل به لیست قیمت‌ها اضافه می‌شود. اگر همه هزینه‌های دستمزد بهترین پزشک، لوازم و تجهیزات عمل، کادر درمان و دیگر مسائل را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که کاشت مو چندان ارزان یا گران در نمی‌آید. اما اگر هنگام انتخاب کلینیک کاشت مو کیفیت را جای قیمت در نظر بگیرید در نتایج و ماندگاری مادام‌العمر کاشت تاثیر می‌گذارد.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما
تمامی محتوای این وب‌سایت توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود و هدف ما ترویج یا تشویق به استفاده از آن نیست، بلکه به‌کارگیری برای مطالعه و بررسی مطالبی است که قابلیت ارائه دارد.