لابی و تأثیرگذار مانند محمدرضا بهنور پنجره جریان های انتخاباتی «مدیر قرارگاه اصولگرایان» روز جدید

محمدرضا بهنور اگرچه با توجه به شرایط کنونی کشور کاندیدای انتخابات مجلس است، اما علاقه مند به ایفای نقش یک کارگردان است که با توجه به مقبولیتی که در بین شخصیت های سیاسی و به ویژه اصولگرایان دارد، می تواند به خوبی از عهده این کار برآید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به عنوان یک لابی قدرتمند و تاثیرگذار شناخته می شود; دبیرکل دائمی جامعه اسلامی مهندسین؛ محمدرضا بهنار

او احتمالاً حاشیه دارد، علاقه ای به مناصب دولتی ندارد و ترجیحش نقش آفرینی در سازماندهی اصولگرایان متحد برای رویدادهای سیاسی است.

رویارویی حدادعدال با جبهه مقاومت در اسفند 1402

بهنر: نتوانستم لوریجانی را متقاعد کنم که نامزد شود زیرا…

بهنور یکی از استخوان های شکسته اصولگرایان محسوب می شود، در میان کسانی که چندان علاقه ای به نسل جدید اصولگرایان ندارند و این طیف را اهل مدارا می دانند و با ارافاق، انقلابی بازنشسته.

توقف فعالیت انتخاباتی بانر

این چهره اصولی که به مدت 12 سال نایب رئیس مجلس بود و به نوعی دست راست علی لریجانی بود، این روزها با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دوازدهم کاملا فعال و قابل رویت شده و بر روی صحنه حاضر می شود. پلتفرم رسانه ای هر چند روز یکبار. .

حرف هایی که اخیرا زده را باید در کنار فعالیت های انتخاباتی او مد نظر قرار داد که اوج آن ثبت نامش در مرحله قبل از ثبت نام کاندیداتوری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. او معتقد بود که علاقه مند به ایفای نقش کارگردان است نه بازیگر، گویی فضای انتخابات پیش رو او را مجبور کرده که هم کارگردان باشد و هم بازیگر.

همانطور که مواضع اعلامی اخیر بهنور نشان می‌دهد، او با جریان‌های مختلف سیاسی، از اصلاح‌طلبان گرفته تا اصولگرایان، رایزنی و لابی می‌کند. خودش گفته در مرحله مقدماتی ثبت نام برای انتخابات مجلس دوازدهم با خیلی از اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدال گرایان صحبت کردم و گفتم بروید و ثبت نام کنید.

لابی های تاثیرگذار آقای لابیست

بهنور یکی از مورد اعتمادترین چهره ها در میان سیاستمداران است که با اکثر گروه های سیاسی دیدار و ایستادگی کرده است. از سوی دیگر 12 سال نایب رئیسی مجلس و روابط وی با نمایندگان سه دوره مجلس باعث شده تا وی از برخی نمایندگان مجلس حمایت کند.

او چنان لابی تاثیرگذاری دارد که در سال 1381، زمانی که وزارت اطلاعات دولت خاتمی صلاحیت محمود احمدی نژاد را برای شهرداری تهران تایید نکرد، توانست وزرای اطلاعات و کشور را برای تایید وی مجاب کند.

نگرانی لابی‌گر بانفوذی چون محمدرضا بهنر/ پنجره جنبش‌های انتخاباتی «مدیر اردوگاه اصولگرایان» بهنر چیست؟

بهنر، این روزها بیشتر نگران جناح های اردوگاه اصولگرایان است. وی در گفت وگوی اخیر خود با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه من کمی از تفرقه در جریان اصولگرایی می ترسم و همواره تلاش کرده ام چهره های شناخته شده حقوقی اصولگرایی را متحد کنم، گفت:

شاید دغدغه او بیشتر مربوط به درگیری جبهه پایداری با طیف قالیبافی باشد، دو طیفی که هر کدام با استعداد و خشن به حساب می آیند از ابتدای کار مجلس تا پایان مجلس با یکدیگر درگیر هستند. مجلس. لیست مشترک دوره ماه عسل در مارس 2018.

حدادال به دریا نمی رسد!

البته این صحبت های باهنر را می توان در راستای ایفای نقش همیشگی او در نزدیک شدن نگاه اصولگرایان دانست. بهنر در حالی برای این موضوع تلاش می کند که بسیاری بازیگر این نقش را «غلامعلی حداد عودل» می دانند. چهره ای که پس از درگذشت محمدرضا مهدویکنی، ریش سفیدی اصولگرایان تلاش می کند جای او را بگیرد.

اما حداقل در میان اصولگرایان یا قالیبافان جدید قابل قبول نیست، نه در میان تندروهای نزدیک به جبهه پایداری.

اما با توجه به محبوبیت بانر، به نظر می رسد که او برای این نقش مناسب تر باشد. وی گفت: از شورای ائتلاف که با حضور آقایان حددادال، چمرون و سروری و… فعال است گرفته تا شورای وحدت که شامل آقایان پورمحمدی جامعه روحانیون و متقی و… است. و جبهه پایداری و آرتریت.”

به گزارش بهنور، «البته جبهه پایداری گاهی اعلام می کند که دنبال لیست مستقل برای مجلس هستند و آقای قالیباف که حزب خودش را دارد هم مدعی است که از این کار راضی نیست. از سوی برخی از نمایندگان امروز تهران. بنابراین، جریان های زیادی وجود دارند که می خواهند لیستی ارائه دهند. دبیر کل جامعه مهندسین اسلامی افزود: من واقعاً با این تقسیم بندی موافق نیستم و گاهی که در جلسه ائتلاف شرکت می کنم، شورای ائتلاف می گوید بهنور یکی از اعضای این شورا است اما در عین حال. من هم در جلسات شورای وحدت شرکت می کنم و در واقع با هر حرکتی که از جامعه می آید موافق هستم. «اسلامی از مهندسان دعوت به همکاری می کند، ما با هم هستیم، اما یک شرط دارد و آن این است که طبل از هم جدا نشویم. “

بهنر; کارگردان یا بازیگر؟

بهنور در عین حال جناح های مختلف سیاسی را به علی لریجانی نزدیک می کند. وی در مصاحبه ای گفته است که لریجانی پدر هیچ طیفی نیست اما ممکن است دو طیف روحانی و لریجانی لیست مشترکی را به مجلس ارائه دهند. این اظهارات بهنر از یک سو می تواند خبر تلقی شود و همچنین می تواند سیگنالی برای نزدیک شدن اصولگرایان به یکدیگر باشد.

محمدرضا بهنر بیش از آنکه بخواهد کارهای اجرایی انجام دهد به اجرای کارگردانی علاقه دارد. نقشی که او به دلیل مقبولیتش در میان شخصیت های سیاسی و به ویژه اصولگرایان می تواند به خوبی ایفا کند.

مدیر اردوگاه اصولگرایان این روزها اذعان دارد که چند اصلاح طلب ثبت نام کرده اند و به همین دلیل نگران مخالفان دوستان اصولگرای خود نیست. با این حال، او بیشتر نگران لیست های مختلف در میان اصولگرایان است. زیرا اگر آنها را متقاعد کند که بر سر فهرستی به توافق برسند، دوران جدیدی از زندگی سیاسی خود را آغاز خواهد کرد.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما