طراحی گرافیک معرفی شاخه های رشته طراحی گرافیک طرحستان آموزشگاه هنری طرحستان

مثلا بسته بندی صابونی را در نظر بگیرید که از مواد قابل بازیافت ساخته شده و در میان آن دانه قابل کاشت یک گیاه وجود دارد. این طراحی بسته بندی نه تنها برای طرفداران محیط زیست بسیار جالب است بلکه برای افراد معمولی هم جذابیت قابل توجهی دارد. برای پیشی گرفتن در این کار باید از خلاقیت‌های این چنینی استفاده کرد. طراحی این بسته‌بندی طوری انجام شده، تا با استفاده از رنگ‌های شاد و فرم شبیه به میوه‌ی قاچ شده، احساس تازگی را به مخاطب القا کند.

اما گرافیک رشته‌ای گسترده است که شامل اینفوگرافیک (طراحی گرافیک اطلاع رسانی)، طراحی بروشور، پیکتوگرام یا تصویرنگاشت، طراحی پوستر، طراحی فونت فارسی، طراحی بروشور و… شده و این فعالیت‌های در زیر مجموعه آن قرار دارند. اما جالب است بدانید که در کنار آن در زمینه های مهندسی نظیر مواد، برق، مکانیک، کامپیوتر، پزشکی و کنترل نیز اطلاعاتی دارد. جالب تر آن که در بعضی موارد از دانش های رشته ی علوم انسانی نظیر اقتصاد، جامعه شناسی و روان شناسی نیز کمک می گیرد. لذا در طراحی صنعتی همواره جایگاه هنر و صنعت حفظ شده و هرگز سکان آن به سمت هنر تنها یا علم تنها منحرف نمی شود. برای این منظور می‌توانید به دوره‌های کارآموزی در زمینه طراحی گرافیک یا طراحی برند بروید. همچنین می‌توانید به صورت فریلنسر، کار طراحی انجام دهید تا تجربه لازم را کسب نمایید.

چرا که هر نمای هر بسته بندی ایده آل و مطلوب مانند عناصر تبلیغاتی دیگر نیاز به رعایت برخی نکات و اصول مهم را دارد و می توان گفت زمانی از بسته بندی باید انتظار جذب مخاطب را داشت که بر اساس اصول و نکات خودش پیش رفته باشد. طراحی بسته بندی شما برای جذب مشتری و ترغیب او به خرید، باید شش قانون اصلی زیر را دنبال کند. هرچه بهتر بتوانید این شش قانون را بگار بگیرید، خروجی جذاب‌تر و البته موثرتری خواهید داشت.

رشته طراحی بسته بندی چیست؟

انواع جعبه هارد باکس که از روکش کاغذ کرافت ، کاغذ رنگی و روکش های رایج دیگر تهیه می شوند می توانند برای بسته بندی صنایع دستی مناسب باشند. آن‌ها ممکن است برای تبلیغات، خبرنامه‌ها، نشریات، رسانه‌های دیجیتال، فیلم، طراحی وب یا اپلیکیشن، بسته‌بندی محصول یا حتی طراحی معماری یا داخلی، کار انجام دهند. یک شرکت، مشتری یا مدیر هنری به گرافیست، یک ایده یا پیام را برای انتقال بصری آن، ارائه می‌کند. سپس گرافیست از متن، تصاویر و رنگ برای شکل دادن به عناصر بصری استفاده می‌کند. بسته بندی محصولات صادراتی
هزینه بسته بندی در صنایع غذایی معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت تمام شده کالا را تشکیل می دهد ولی در ایران این رقم به ۳۵ تا ۵۰ درصد و گاهی حتی بیشتر هم می‌رسد.

داوطبان رشته طراحی صنعتی برای پذیرش در این رشته باید از زمان انتخاب رشه طراحی صنعتی با خبر باشند و در زمان درست اقدام به انتخاب رشته کنند. زمان انتخاب رشته، بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری است و معمولاً در مرداد ماه انجام می‌شود. در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش، داوطلبان باید به سایت سنجش مراجعه کنند و بعد از دریافت دفترچه انتخاب رشته گروه هنر و مطالعه‌ی آن، جهت انتخاب رشته و تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند. با موفقیت برندتان، احتمالا مایل هستید به محصولات‌تان تنوع بدهید و آنها را گسترش دهید. یعنی بسته بندی محصول، هر نوعی که داشته باشد (فلزی، پلاستیکی، شیشه‌ای و …) باید این موضوع را تضمین کند که محصول راحت به دست مصرف کنندگان می‌رسد، بدون اینکه کاربرد خود را از دست بدهد. اکنون ما مطمئنیم که شما نیز از کیفیت مشابه این طراحی ها برای شرکت خود الهام خواهید گرفت.

اما هدف از طراحی بسته بندی یا همان پکیجینگ فقط گذاشتن لوگو در طرح و یا حتی ایجاد المان های مختلف برای آن نیست. بسته بندی شما چیزی است که جلب توجه می‌کند، پیامی را رسانده و حس و حال خاصی را به مخاطب القا می‌کند. طراحی بسته بندی یکی از رشته های مهارتی هنر در شاخه کار و دانش آموزش و پرورش است. این دوره 42/5 واحد دروس مهارتی است و دارای ارزش کاربردی و هنری ویژه ای است. در این رشته دانش آموزان با دروس کاربر رایانه، طراحی گرافیک سیاه و سفید و رنگی، تایپ رایانه ای ، طراحی بسته بندی آشنا می شوند. با توجه به گسترش صنعت چاپ و نیاز به بسته بندی کالا وخدمات و تاثیری که بسته بندی در نگه داری محصول و افزایش فروش محصولات تولیدی دارد نیاز به افراد توانمند و خلاقی که بتوانند بسته بندی های مناسبی طراحی کنند بسیار است.

  • طراحی صنعتی فرآیند طراحی محصولاتی است که نیازهای کاربران را برطرف کرده و قرار است تا به تولید انبوه برسند.
  • تا سال ۲۰۲۹ ممکن است با کاهش استخدام طراحان گرافیک مواجه شویم، اما این امر عمدتاً در حوزه طراحی چاپ صدق می‌کند.
  • حالا این‌ها می‌توانند پدران حوزه‌ی گرافیک ما باشند، از آقای کاتوزیان تا خیلی‌های دیگر که قدیمی‌تر بودند، شروع شد و بعد کم‌کم مجبور شدند که بقیه‌ی دانش‌ها را به دانش خود اضافه کنند.
  • اریک رییس در کتاب Lean Startup توضیح می دهد که فعالیت اساسی یک استارتاپ تبدیل ایده به محصول، سنجش نحوه پاسخگویی مشتریان و سپس تصمیم گیری برای تغییر یا مقاومت است.

طراحی یا ایجاد گرافیک برای رفع نیازهای تجاری یا تبلیغاتی خاص، مانند بسته بندی، نمایشگر، یا لوگو. ممکن است از رسانه های مختلف برای دستیابی به جلوه های هنری یا تزئینی استفاده کند. همان اندازه که باور داریم از اطلاعات بیهوده نباید در طراحی و بسته بندی جعبه استفاده کرد؛ همان میزان نیز بر این باور هستیم که اطلاعات ضروری باید روی بسته بندی آورده شوند.

رشته طراحی بسته بندی چیست؟

در خصوص یک محصول تجاری مانند زعفران که سبک و کم‌وزن است، طراحی آن نیز بهتر است با ظرافت انجام شود. با توجه به مزایای ثبت برند و نام تجاری، این مرحله بسیار حائز اهمیت است. باید به تکمیل مدارک مورد نیاز و ثبت نام در سایت مرکز مالکیت معنوی بپردازید و پس از بررسی کارشناسان و درج آگهی در روزنامه رسمی، گواهینامه ثبت نام و علامت تجاری برای برند شما صادر می گردد. امروزه سادگی یکی از آیتم‌های مهم و جدیدی است که در بسیاری از طراحی‌ها مشاهده می‌شود. البته شاید در ابتدا طراحی‌های ساده و بی‌هیچ ایده جدیدی کمی خطرناک به نظر برسد. کارت ویزیت معمولا اطلاعات شخصی صاحب کارت، مانند نام، عنوان شغل، راه ارتباطی و لوگوی شرکت شخص می باشد.

درنهایت، چیزی كه طراحان بايد در نظر بگيرند تنها بودجه‌ی طراحی‌شان نيست، بلكه بودجه‌ی شركتي كه برايش محصول را توليد می‌کنند و همچنين بودجه‌ی خود بسته‌بندی. ازآنجاکه بسته‌بندی است اغلب بخشی از محصولات بازاریابی است در مقابل خود محصول، بودجه ممکن است کم باشد و مواد بسته‌بندی و یا فرایند چاپ را محدود سازد. دانستن اینکه محصول چيست، كجا به فروش می‌رسد، مصرف‌کنندگان دوست دارند يك محصول چگونه به نظر برسد و چه ویژگی‌های ظاهري داشته باشد و محدودیت‌های كالا چيست، همه‌ی این‌ها به طراحان کمک می‌کند بسته‌بندی كالا را بسيار مؤثرتر و کارآمدتر طراحي كنند.

رشته طراحی بسته بندی چیست؟

مهندسان بسته بندی باید بررسی کنند که بسته تکمیل شده با استفاده عادی محصول را برای ماندگاری مورد نظر خود ایمن نگه می دارد. فرایندهای بسته بندی، برچسب گذاری، توزیع و فروش باید تطبیق داشته باشند تا با مقررات مطابقت داشته باشند و اطمینان از رفاه مصرف کننده داشته https://iskilldesign.com/packaging-design-major/ باشند. می‌توان گفت که شیک ترین بسته بندی زعفران حال می‌توان با ویژگی‌های شیشه از جمله شفافیت در طراحی بسته‌بندی بهره برد. شما می توانید انواع شیشه جهت بسته بندی زعفران را در تصویر مقابل ببینید و برای انتخاب پک موردنظر جهت صادرات زعفران راحتتر تصمیم بگیرید.

هر گونه کپی برداری، انتشار و فروش، غیر مجاز بوده و توسط وکیل قانونی شرکت تحت پیگرد قرار خواهد گرفت. امروزه در صنعت تبليغات از ابزارهاي متنوع بسيار زيادي اعم از بروشور ، پوستر ، کاتالوگ ، مطبوعات ، سينما و تلويزيون به منظور انتقال پيام به مخاطبان استفاده مي شود . بسته بندي نيز به عنوان يکي از ابزارهاي تبليغاتي با قابليت تاثير گذاري بسيار بالا نيز براي تبليغ بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد . رایج ترین نوع مقواهای موج دار، نوع تک جداره آن است که به فراوانی تولید می شود.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان برای هدف گذاری یا چگونگی کسب درآمد در گرافیک بین ساعات 10 صبح الی 18 عصر میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید. 3- بسته بندی برای حمل و نقل
هدف از این بسته بندی این است که مشخصات مهم کالا و صفات اصلی آن در فاصله زمانی بین انبارداری، جا به جائی و حمل و نقل، حفظ شده و ازخطرات احتمالی جلوگیری شود. طراحی بسته بندی برای حمل معمولا توسط متصدیان حمل و نقل (فورواردها) انجام می شود و ارتباطی به خریدار یا فروشنده ندارد، از این بسته بندی تنها برای جا به جائی بار استفاده می شود. با توجه به رشد سریع صنعت فناوری و دیجیتال و افزایش استفاده از تکنولوژی در انواع صنایع و شرکت‌ها، بازار کار گرافیست در سال‌های آینده در کانادا و بر اساس آمار موجود، رشد چشمگیری خواهد داشت.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما